måndag, augusti 03, 2020

Udda händelser i sommar


När jag var ute och gick en dag såg detta ritas upp på himlen vid Tandläkarhögskolan, trodde först det var en bakdel men insåg senare att det var hjärtan!

Min älskade ring från Aitutaki, Cooköarna när vi varit gifta i trettio år försvann spårlöst. Jag trodde i cirka en vecka att det hamnat i Kungsparken någonstans, kanske som dekoration i ett skatbo. Plötsligt en dag ramlade något ut från badrumsskåpet ner i vasken. Marianne fann min saknade ring!!!

Hu, så hemskt!

En fågel kraschade mot vårt fönster en kväll. På morgonen fann jag den på balkonggolvet levande och flaxande. Vi kontakta fågelskyddet på Spillepengen som bad oss skicka en bild på den. Marianne gick ut för att ge den vatten och då blev den så rädd att det flög iväg, till synes oskadd. Vi fick reda på att det var en tornseglare (förr tornsvala) och att dessa flyger dygnet runt (!). Hamnar de på marken har de tydligen väldigt svårt att komma upp igen.

Välutrustad kontrollant (?) på Gustav Adolfs Torg...

Inga kommentarer: