tisdag, augusti 29, 2017

Första cykelturen på 1 år

 Efter sju sorger och åtta bedrövelser blev det äntligen en cykeltur med de nya cyklarna efter 12 månaders ocyklande. Mariannes nya cykel stod konserverad i källaren sedan mars 2016, fastlåst med ett utmärkt stöldsäkert kodlås. Det var bara det att jag glömt den lilla detaljen med koden! Efter idoga försök med bultsaxar och andra verktyg fick jag snällt bära cykeln till vårt vaktmästeri där hjälpsam och förstående personal hjälpte de desperata pensionärerna med befrielsen. Kostnaden blev tre Budapestbakelser till deras fikarast.

 Lösningen hette vinkelslip. Bilden här är dock inte från det tillfället men visar ingreppets magnitud.

 Marianne med den röda honan mars 2016

I det kanonfina sommarvädret kunde jag stoltsera med min nya Skeppshult som jag kallar gula hanen. Ständig nedförsbacke och medvind ingick i det billiga priset på 1200 riksdaler. Den bästa cykel jag haft i hela livet! 😃

Första turen gick till småbåtshamnen i Limhamn

Debriefing på balkongen efter en lång dag

Inga kommentarer: