söndag, augusti 26, 2007

Nit och redlighet

Det låter väl ädelt; nit och redlighet!

I trettio år har jag arbetat i statens tjänst och nu har dagen kommit då medaljen skall högtidligen utdelas av landshövdingen i november månad. Tänk att man blivit så gammal...
Dessutom ska även min arbetskamrat Göran få samma utmärkelse så vi kanske gör sällskap dit. Efteråt bjuder landshövdingen på lunch men personilgen har jag lite svårt för sådana tillställningar så jag avstår nog (lunchen alltså). Göran, du och jag går och tar en öl någon annanstans istället, vad säger du? Dessutom undrar jag vad vår chef ska koka ihop för text att läsas upp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

En öl är ett mycket bra sätt att fira " Nit och redlighet". Eller var det "Nit och redlöshet"?

Hälsningar Göran.

Anonym sa...

Då kommer jag och tar fina bilder på er. Redlöshet blir nog bättre på bild än redlighet.

Anonym sa...

...och jag ser fram emot att få se Martins bilder på bloggen!