söndag, juli 29, 2007

Söndagsmorgon

Kultorvet sett från Google Earth


Kultorvet innan regnet började vräka ner


Utsikten över Købmagergaden från Illums cafe


Det är inte ofta jag skriver här tidigt på morgonen men i dag ligger jag i sängen och bloggar. I går var vi i Köpenhamn, det började bra men sen kom det många regnskurar så vi åkte hem tidigt. Det blev en TV-kväll.

Vi har gjort en del ändringar i vårt hem nu när Marianne ska passa yngsta barnbarnet ( i ärlighetens namn är det min svärson Christian som gjort det mesta ). I denna vevan försvann strömförsörjningssladden till webkameran. Letade igenom hela hemmet som en kriminaltekniker i fyra timmar på lördagsförmiddagen. Till slut gick jag till Kjell & Co för att köpa en ny. Priset var 1200:-!!!! Jag övervägde att köpa en ny kamera istället men på kvällen hittade jag plötsligt sladden av en slump. Den svarta sladden låg i ett skåp på en svart skolåda. Det är oerhört irriterande när något förvinner oförklarligt, nu fick det sin förklaring. Och webkameran fungerar igen...

Jag kan också meddela att på onsdag den 1:e augusti ser det ut som sommaren äntligen kommer. Hoppas DMI:s prognoser stämmer!

Inga kommentarer: