torsdag, april 05, 2018

Äntligen är våren här!

 I Malmö var det ca 12 grader och nästan vindstilla.
🌞

 Fullt med folk på Lilla Torg!


 Marianne och jag föll för frestelsen att ta en tur till Helsingör och Cafe Hyacint på Axeltorv som serverar byns godaste smörrebröd samtidigt som det är en härlig och trivsam miljö.

 Lotta kanske känner igen lamporna?

 😋


Möte med en gammal vän sedan 50 år

Ja, det var naturligtvis inte med hunden Alice som jag avsåg i rubriken. Nej, det var Dan som jag känt sedan 1968 men inte träffat sedan 2001. Han kom och hälsade på oss på Kronprinsen och vi hade så mycket att tala om att det glömdes bort att ta bilder. Men som sagt, det är hans trevliga hund Alice. Vi räknar med fler träffar i framtiden, kanske till sommaren. Riktigt trevligt!

torsdag, mars 29, 2018

Rättelse

Det var naturligtvis inte det allra sista bloginlägget för alltid, snarare en avslutning på bloggandet om resan. Den posttrumatiska chocken av att komma hem till ”våren” blev tung men det är ändå skönt att  komma in i vardagen igen. Vardagsbloggen har startat igen!

fredag, mars 23, 2018

Sista inlägget på denna blog, elddans på Samoa sista kvällen

Sista ströbilderna från resan

 Här på Samoa bodde vi, Faofao

 Glasgolv i Skytower, Auckland

 Taxi kommer för att hämta Ingrid första dagen

 Kii-Kii motel, Rarotonga

 Samoa

 Ny sorts cyklopöga, verkar mycket praktiskt!

 Moln på Rarotongas toppar

 Dödsrädd Ingrid uppe i Skytower

 Solnedgång på Aitutaki


 Ute på småöarna på Aitutaki

Vaikoa units på Aitutaki, vi hade ett helt hus för oss själv!