söndag, april 02, 2017

Bulletin från 21:a våningen

 Nu har jag varit sjuk i två veckor. Varenda morgon jag vaknar tänker jag att nu är jag frisk! Bra en timme senare inser jag att så inte är fallet, en enorm trötthet sänker sig över den 65-åriga kroppen och jag tvingas att tillbringa min mesta tid hemma, tittandes på TV och studera utsikten från våra fönster. Vår Gardenia Tahitensis har börjat blomma i vårt fönster och doften påminner om svunna Söderhavsresor, vårdimmorna pumpar in varm och fuktig luft med kraftiga dimbankar som följd i kustbandet och jag längtar ut i friska luften. Imorgon är jag nog frisk...

 Dimma över Kungsparken

 Tät dimma över Öresund

 Några korta promenader har det ändå blivit, här ser ni ett decimerat Turning Torso från Ribersborg.

 Barnbarn är en bra anledning att komma ut i friska luften. Här är yngsta grabben med mormor på Ribersborg och inmundigar säsongens första glass.

Den gamla tennishallen på Pildammsvägen håller på att rivas. Här härjade man som barn på Malmös enda konstis. Undrar vad som nu ska byggas här?

1 kommentar:

Lars sa...

Krya på dig, Stefan!!