lördag, mars 02, 2013

En dag för mig själv

 För en gångs skull hade jag en hel dag för mig själv. Resultatet blev en härligt lång promenad i nästan alla delar av Malmö. Här ser ni några trevliga ungdomar på Lorensborgstorget som jag språkade med en stund. Tiderna har förändrats och som deltidspensionär är jag glad att vi bor i Kronprinsen ;-)

 På Kronprinsens köpcentrum var det "Kanonlördag" dvs man försökte locka hit kunder från de stora köptemplena (rätt svenska?). Det var faktiskt mycket folk men som deltidspensionär är det bra som det är. Den här Brioutställningen hade vårt äldsta barnbarn uppskattat. Jag tog i alla fall den nya Briokatalogen åt honom.

Detta unika erbjudandet fick mig att skratta högt. Ännu roligare var det när en god vän som tog del av bilden föreslog att vi tillsammans, med respektive hustru, genast skulle nappa och ha en massbegravning. Ja, det är ganska roligt att vara deltidspensionär...

Inga kommentarer: