torsdag, oktober 26, 2023

Idag öppnades Kronprinsens köpcenter på nytt. Egentligen är den officiella invigningen först imorgon men trots detta strömmade folk hit vid öppnandet klockan 11. Härligt att se pånyttfödelsen efter 5 nästan helt ”döda” år. Gissa om vi kommer att prova restaurangerna… 

Nya fräscha offentliga toaletter.

Den gamla fontänen har vaknat till liv igen.

tisdag, oktober 24, 2023

fredag, oktober 20, 2023

Finbesök

Christer och Gerd mellanlandade hos oss efter en resa till Kroatien. Vi har varit goda vänner sedan 1976, Christer och jag gick tandläkarutbildning tillsammans 1976-1981. Vår consigliere Leif kom också med och alla lät sig väl smaka av Mariannes goda levergryta. En mycket trevlig dag!

tisdag, oktober 10, 2023

Ett efterlängtat brev 😃

Efter 1157 dagar av ovisshet och mödor!
😀😃😁👏🏼😇

måndag, oktober 09, 2023

Nya Kronprinsens köpcentrum öppnar 27 oktober

Vi får väl hoppas detta blir bra mycket bättre än Caroli!

Rolig utställning på Konsthallen

Hamburgare med barnbarn

Vi tycker att MAX hamburgare är godast!

Vad det var för konstiga utklädda människor och hundar på Stortotget fick vi aldrig någon förklaring till men yngsta barnbarnet tyckte de var mycket intressant.

Om Caroli city

Köpcentrat före 2013 var fyllt av folk och liv. Här fanns allt man behövde inklusive en stor och mycket trevlig restaurang. På bilden är jag där innan renoveringen med några arbetskamrater i mars 2012.

Jag och min mor 2008 på Kniv&Gaffel, Caroli.

Numera är det fullständigt dött och inrymmer egentligen bara livsmedelsbutiken Malmborgs. Vad var det för klåfingriga figurer som tog själen ifrån stället? Och varför…

Kapitalförstöring

Foodcourt utan gäster…tragiskt och tråkigt!

söndag, oktober 08, 2023

Extremt klart väder

Hösten är på väg. Kall luft bereder ut sig och i horisonten ser vi tydligt Ven med sina backafall, det är cirka 50 km dit! 

måndag, oktober 02, 2023

Kött och vin

Vi åt resterna av Lotta goda Beauf Bourguignon!
😋

söndag, oktober 01, 2023

Fotoutställning på Fabriken i Bästekille

Lotta hade godheten att bjuda oss på denna tur till Österlen och Lars Tunbjörk utställningen. Och inte nog med det, efteråt åkte vi hem till Lotta och blev bjudna på en suverän Beauf Bourguignon.Tack!

Som själv varande en äldre man känner jag väl igen känslan av att betrakta dagens samhälle…

Under den guidade visningen visades också upp en del av Tunbjörks tekniska fotoutrustning. Allt var naturligtvis analogt!

fredag, september 15, 2023

Fortfarande sommar

Marianne njuter av utsikten från Ribersborgsstranden

”Förlorar du dina drömmar kan du också förlora förståndet”
Mick Jagger

måndag, september 11, 2023

måndag, september 04, 2023

En öl innan MFF:s match…

Jag vet absolut inget om fotboll men min systerson Jonas kom från Helsingborg för att gå till Malmö Stadion. Vi fick en lång och trevlig pratstund på eftermiddagen och dryftade både det ena och andra.

fredag, september 01, 2023

Tomater

Den lilla tomatplantan som var cirka 1dm för 3 månader sen har växt rejält…

fredag, augusti 25, 2023

3-årskontroll utan anmärkning! 😃

På väg hem efter undersökningen. Lite groggy efter narkosen men oerhört glad att allting såg bra ut. Specialistläkarna på Adelgatan får största beröm. Proffsigt och trevligt bemötande!
😃🙏🏼🤗

söndag, augusti 20, 2023

Indiana Jones

Vi var på biograf Spegeln och såg filmen, lyxigt värre och bjudna av vår dotter. Filmen var väldigt bra med action från början till slut. För övrigt har det varit en paus i bloggandet pga att jag bytt dator, sådant tar sin lilla tid….🤯! Jag går nu omkring här hemma och väntar på min 3-årskontroll av cancern som ska ske på fredag den 25:e . Jag skriver nästa blogginlägg så fort jag vet resultatet, förhoppningsvis nästa vecka och med ett positivt besked. Håll tummarna för mig!
👍🏼

torsdag, augusti 03, 2023

Vin och tapas

Diana på besök hos oss. Fint balkongväder!