Idag öppnades Kronprinsens köpcenter på nytt. Egentligen är den officiella invigningen först imorgon men trots detta strömmade folk hit vid öppnandet klockan 11. Härligt att se pånyttfödelsen efter 5 nästan helt ”döda” år. Gissa om vi kommer att prova restaurangerna…
tisdag, oktober 24, 2023
fredag, oktober 20, 2023
Finbesök
Christer och Gerd mellanlandade hos oss efter en resa till Kroatien. Vi har varit goda vänner sedan 1976, Christer och jag gick tandläkarutbildning tillsammans 1976-1981. Vår consigliere Leif kom också med och alla lät sig väl smaka av Mariannes goda levergryta. En mycket trevlig dag!
måndag, oktober 16, 2023
tisdag, oktober 10, 2023
måndag, oktober 09, 2023
Om Caroli city
Köpcentrat före 2013 var fyllt av folk och liv. Här fanns allt man behövde inklusive en stor och mycket trevlig restaurang. På bilden är jag där innan renoveringen med några arbetskamrater i mars 2012.
söndag, oktober 08, 2023
Extremt klart väder
Hösten är på väg. Kall luft bereder ut sig och i horisonten ser vi tydligt Ven med sina backafall, det är cirka 50 km dit!
måndag, oktober 02, 2023
söndag, oktober 01, 2023
Fotoutställning på Fabriken i Bästekille
Lotta hade godheten att bjuda oss på denna tur till Österlen och Lars Tunbjörk utställningen. Och inte nog med det, efteråt åkte vi hem till Lotta och blev bjudna på en suverän Beauf Bourguignon.Tack!
fredag, september 15, 2023
Fortfarande sommar
Marianne njuter av utsikten från Ribersborgsstranden
”Förlorar du dina drömmar kan du också förlora förståndet”
Mick Jagger
torsdag, september 07, 2023
måndag, september 04, 2023
En öl innan MFF:s match…
Jag vet absolut inget om fotboll men min systerson Jonas kom från Helsingborg för att gå till Malmö Stadion. Vi fick en lång och trevlig pratstund på eftermiddagen och dryftade både det ena och andra.
fredag, september 01, 2023
söndag, augusti 27, 2023
fredag, augusti 25, 2023
3-årskontroll utan anmärkning! 😃
På väg hem efter undersökningen. Lite groggy efter narkosen men oerhört glad att allting såg bra ut. Specialistläkarna på Adelgatan får största beröm. Proffsigt och trevligt bemötande!
😃🙏🏼🤗
söndag, augusti 20, 2023
Indiana Jones
Vi var på biograf Spegeln och såg filmen, lyxigt värre och bjudna av vår dotter. Filmen var väldigt bra med action från början till slut. För övrigt har det varit en paus i bloggandet pga att jag bytt dator, sådant tar sin lilla tid….🤯! Jag går nu omkring här hemma och väntar på min 3-årskontroll av cancern som ska ske på fredag den 25:e . Jag skriver nästa blogginlägg så fort jag vet resultatet, förhoppningsvis nästa vecka och med ett positivt besked. Håll tummarna för mig!
👍🏼
torsdag, augusti 03, 2023
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
